Avatar foto 21 augustus 2016

Voor bijna alle horeca-ondernemingen zijn medewerkers het belangrijkst van allemaal, de medewerker is namelijk hét visitekaartje van het bedrijf. Rabobank adviseert ondernemers dan ook te investeren in kwalitatief personeel.

De horecamedewerker als visitekaartje

Bijna negentig procent van de hotelgasten leest vooraf reviews op internet om de kwaliteit van een hotel in te schatten. Mensen blijken evenveel te vertrouwen op online reviews als op de persoonlijke aanbevelingen van vrienden en familie. De beoordelingen op internet worden dus steeds belangrijker voor de continuïteit van het businessmodel. Interessant om te weten is dat de meeste reviews worden bepaald door interacties tussen gasten en medewerkers. Is de medewerker vriendelijk, behulpzaam, attent, warm en beleefd? Pas daarna komen materiële zaken zoals de inrichting van de kamer, het niveau van de voorzieningen en de hygiëne aan bod. De locatie van het hotel komt op de derde plek.

Lees het uitgebreide artikel via: Rabobank