terug naar de support pagina

HorecaHero, start jouw succes!

Welkom in de wereld van het online leren! Een wereld vol functionaliteiten die jouw werk leuker en makkelijker kan maken. Aan de hand van de ‘’HorecaHero, start jouw succes!’’ laten wij jouw alle mogelijkheden en voordelen zien. De impact van leren kan namelijk vaak enorm worden vergroot door het goed benutten van de aangeboden functies.

Om jou te helpen bij het behalen van succes leggen wij als eerste het doel van de online HorecaHero trainingen uit. Het is onze missie om iedere horecamedewerker een goede basiskennis horeca mee te geven.

Vervolgens lichten we de voordelen waar jij vanaf nu over beschikt toe. Dit hebben we opgesplitst in een aantal verschillende voordelen. Hierdoor krijg jij een goed beeld van online leren.

Tot slot kun jij – via onze succestips – maximaal leren genieten van alle functies en voordelen. Een goede basis voor jouw leersucces!

Wij van HorecaHero wensen jou veel plezier en succes toe!

Doel van de HorecaHero trainingen

De onlinetrainingen van HorecaHero hebben als doel om een gezonde basiskennis te ontwikkelen voor elke medewerker in de horeca. Ondernemers gaan vaak van de “oh dat weet hij of zij wel”-gedachte uit dus dat hoef ik niet uit te leggen. Of door plotselinge drukte wordt het inwerktraject ‘’even tussendoor’’ gedaan. Allemaal hele logische en veel voorkomende problemen, maar funest voor de kwaliteit van je diensten! Hier helpen wij je bij en zorgen we dat die medewerker, die uiteindelijk jouw visitekaartje is, weet waar hij of zij over praat.

Alle trainingen van HorecaHero zijn ontwikkeld met ervaren leermeesters en ondernemers uit de branche. Waarbij we als eerste een trainingslijn hebben neergezet, die alle nodige basiskennis en vaardigheden behandeld. Zo creëren wij een gezonde fundering voor iedere medewerker. Geen ad hoc uitleg op de werkvloer, maar een structurele opzet van hoofdstukken, pagina’s, video’s en testvragen die naadloos op elkaar aansluiten. Een gezonde en brede basis voor iedereen!

Naast de basistrainingen ontwikkelt HorecaHero verschillende verdiepingstrainingen zoals “Upselling & Crosselling” of “Wijnadvies geven”. Dit zijn trainingen die niet alleen voor extra omzet zorgen, maar ook de kwaliteit en gasttevredenheid naar een hoger niveau brengen.

HorecaHero is geen kostenpost! Maar een investering die je op korte en op de lange termijn meetbaar terugziet!

De HorecaHero Succestips

De onlinetrainingen van HorecaHero zijn leuk, uitdagend, interactief en leerzaam. Toch blijft het uiteindelijk wel “leren”. Waarbij je, net als vroeger op school, te maken krijgt met studenten die direct aan de slag gaan met de lesstof, een groep die wat langzamer op gang komt en uiteraard een groep die met de hakken in het zand gaan staan. Hoe ga je hier mee om en hoe kan je dit oplossen? Benut de HorecaHero succestips!

Beloon, beloon, beloon

Uit de praktijk is bewezen dat het meenemen van de leerresultaten in functioneringsgesprekken het beste werkt. Zo kan je binnen LearnLinq eenvoudig een beoordelingsgesprek inplannen aan het einde van een leertraject. Functioneert de medewerker goed op de werkvloer en heeft hij of zij alle trainingen gevold dan zou je kunnen overwegen om hier een kleine salarisverhoging tegenover te zetten.

Extra stimuleren kan ook op leuke andere manieren. Denk bijvoorbeeld aan een ‘’top 3 studie beloning’’. Hierin ontvangen de drie medewerkers die binnen een maand het snelste een cursus hebben afgerond een leuke beloning zoals een bioscoopbon.

Draagvlak

Als je het gebruik van de trainingen wilt stimuleren, zorg dan voor voldoende draagvlak. Zeker voor een manager/bedrijfsleider (open deze link voor de training bedrijfsleider) is een positieve grondhouding, ten opzichte van de onlinetrainingen en leeromgeving van HorecaHero, een zeer positieve factor op het gebruik. Laat, indien mogelijk, de manager communiceren over het belang van leren. Zorg daarnaast voor extra draagvlak door een aantal medewerkers van extra informatie over de HorecaHero trainingen te voorzien. Zo creëer je ambassadeurs op de werkvloer. In bovenstaande link hebben wij een bedrijfsleider training ontwikkeld. Laat je bedrijfsleiders deze training volgen. Echter is deze training ook beschikbaar in je leeromgeving.

Creëer doelstellingen

De trainingen van HorecaHero zijn leuk, maar je medewerkers moeten er natuurlijk ook wat voor doen. Om te zorgen dat al je medewerkers de trainingen ook echt gaan volgen, adviseren wij altijd om hier een termijn aan te stellen. Dit kan doormiddel van afrondings condities in te stellen in een leerpad. Wanneer je niet met een leerpad werkt kun je ook afspreken om elke maand bijvoorbeeld twee trainingen als doel af te ronden. Zo blijft het overzichtelijk voor de medewerker en kan je hier ook makkelijker op sturen. Wanneer de leerling nog weinig of zelfs niks heeft gedaan kun je hem via de leeromgeving heel gemakkelijk een mailtje sturen met daarin de melding dat hij nog niks heeft gedaan. Hierdoor zal de leerling getrickerd worden.

Reminder & sturing

Het komt uiteraard voor dat je ziet dat een aantal medewerkers nog niks hebben gedaan. Stuur degene die nog niks hebben gedaan halverwege de maand een reminder. Dit kan eenvoudig binnen LearnLinq zelf. Op deze manier kan je een medewerker extra motiveren om het beste uit zichzelf te halen.

Communicatie

Communiceer via alle mogelijke kanalen over de HorecaHero trainingen. Benut nieuwsbrieven, groepsapps en e-mail hiervoor. Door constant updates te geven blijft leren levend in jouw organisatie. Dit onderdeel begint al bij de start. In de bijlage staan een aantal voorbeeld e-mails die je kunt toepassen om HorecaHero te introduceren.

Trainingen van leveranciers

Vanuit brouwerijen, wijn en/of koffieleveranciers worden vaak trainingen aangeboden. Bel je leveranciers op en vraag hiervoor naar de mogelijkheden! Mochten ze trainingen hebben plan deze dan vanuit LearnLinq, doormiddel van een klassikale sessies. Doordat je medewerker al in de leeromgeving zitten kan je hen direct uitnodigen voor de training. Doordat het systeem zelf reminders verstuurd en aanwezigheid verwerkt, heb je hier verder geen omkijken meer naar. Extra tip: plan deze trainingen twee tot vier maanden vooruit.

Herhalingstrainingen

Verschillende trainingen zoals Sociale Hygiëne en BHV moeten jaarlijks herhaald worden. Plan en organiseer ook deze trainingen vanuit LearnLinq. Zo heb jij zelf en de medewerker voortaan tijdig inzicht wie wanneer welke trainingen moet herhalen.

Nieuw medewerkers invoeren in leeromgeving

Wanneer een nieuwe medewerker zijn solicitatie heeft gehad en is aangenomen is het verstandig dat je hem / haar meteen een inlog stuurt van de leeromgeving.Waarom? Zo kan de medewerker meteen beginnen met b.v. de introductie training, nu weet de nieuwe medewerker vóór zijn eerste werkdag in wat voor bedrijf hij/ zij terrecht is gekomen. Maar kan diegene ook al beginnen met zijn trainingen.

De learnlinq leeromgeving als app/bladwijzer opslaan op jouw iPhone of iPad

Onderstaand filmpje laat zien hoe jij de learnlinq leeromgeving als app/bladwijzer opslaat op jouw iPhone of iPad. Het is ook mogelijk om deze app/bladwijzer op android-smartphones in te stellen.

Nu kan een medewerkers ten alle tijden de app/bladwijzer openen en weer verder gaan met de laatste training. Erg handig voor als je in de bus, trein of auto zit. I.p.v. een muziekje luisteren kun je nu ook een training starten. Tevens wanneer de medewerkers een notificatie of agenda uitnodiging ontvangen, kunnen zij deze meteen openen. Alleen maar voordelen dus, zorg er dan ook voor dat jouw medewerkers dit filmpje te zien krijgen!

Wanneer je de learnlinq leeromgeving als app/bladwijzer opslaat op jouw mobiel, heb jij als manager/eigenaar dus altijd direct inzicht in de leerresultaten van je medewerkers.

Zie hieronder een filmpje hoe je de learnlinq app op je Iphone zet:

De bovenstaande tips zijn de basis voor jouw leersucces! Wanneer jij – als boegbeeld – alle voordelen inziet, benut en uitdraagt dan volgt de rest. Benut de tips en maak van jouw horecabedrijf een succes.  Promoveer talent in jouw organisatie tot echte HorecaHeroes:

Voorbeeld mail “Introductie HorecaHero’’

Beste collega’s,

Wij vinden het binnen <naam organisatie> bijzonder belangrijk dat onze medewerkers groeien. Dat ze zich ontwikkelen. Dat ze hun grenzen opzoeken én durven te verleggen. En dat ze zich ontplooien!

Daarin ligt de verantwoordelijkheid niet alleen bij de medewerker zelf. Wij willen als organisatie alle handvatten aanreiken die nodig zijn om het beste in jezelf naar boven te halen. Dat is ook de reden dat we de samenwerking zijn aangegaan met HorecaHero, de online opleider van Horeca Nederland.
Wat betekent dat voor jou als werknemer? Dat je binnenkort onbeperkt en kosteloos de beschikking krijgt over 14 onlinetrainingen die HorecaHero heeft ontwikkeld. Maandelijks komt daar één trainingen bij, dus je bent nooit uitgeleerd!

Binnenkort ontvang je een registratiecode en handleiding om jezelf te registeren.
Wij wensen je veel leerplezier toe,

<Naam afzender>

Voorbeeld mail 2 ‘’Sturen inloggegevens’’

Beste collega’s,

Zoals eerder gecommuniceerd gaan we vanaf vandaag starten met de onlinetrainingen van HorecaHero!

  • Wat verwacht je van je medewerkers (wat moeten ze doen?)
  • Waarom verwacht je van je medewerkers dat ze deelnemen aan de training?

Dat je het belangrijk vindt dat iedereen over een gezonde basiskennis beschikt over het vak Horeca. En dat je bijvoorbeeld als bedrijf ook wilt dat het personeel zich kan ontwikkelen in het vak.

  • Wie moet de trainingen volgen?

Iedereen, alleen bedienend personeel, alleen nieuwe medewerkers?

  • Hoe lang heb je nodig om de training te volgen?

Alle trainingen duren ongeveer 30 minuten

  • Wanneer moet je de trainingen hebben gevolgd?

Denk aan de tip om elke maand twee training met elkaar af te spreken

In de bijlage vind je een handleiding hoe je jezelf kan registeren voor de onlinetrainingen.
Mocht je vragen hebben dan kan je deze stellen aan <contactpersoon>.

Wij wensen je veel leerplezier toe,

Gastvrije groet,

<Afzender>

terug naar de support pagina